tirsdag 30. april 2013

På biblioteket.

Skal vi på biblioteket og kjøpe bøker ropte døttrene mine.
Nja det er jo ikke sånn at vi kjøper dem vi LÅNER bøker og leverer dem tilbake det er kjempefint det vettu sa jeg.
Jamen mamma du betaler jo for bøkene hver gang vi er der sa døttrene mine.
Jo det er sant det, men ikke hver gang vel? Det er sånn at hvis en ikke leverer dem tilbake til den tiden som er satt opp så må man betale litt for at man har hatt dem for lenge. Skjønner dere. Og kanskje vi har rotet vekk en bok som vi må lete litt etter og kanskje vi glemte en av dem hjemme og ja...
MAMMA DU MÅ SKJERPE DEG!
Det er sant.
Jeg pleier å tenke det hver gang jeg betaler for for-lang-tid-hos-jensen-bøker at nå blir det fint julebord for de ansatte her. Da føles det ikke så verst.
I dag kom jeg for tidlig til et møte på Rådhuset og fikk litt tid til å suse rundt på biblio. Lånte 2 bøker.
HUSK NÅ AT DU MÅ FORNYE DEM HVIS DU IKKE REKKER INNOM sa den nydelige bibliotekarien da.
Men sa jag - kan dere ikke følge meg opp litt ekstra sende meg en melding en sms en e-post noen røyksignaler eller bare gi meg litt mere tid? Jeg har jo så mye å tenke på jeg har det så travelt selv om det ikke er helt inn å si det lenger nå og når jeg skal lese på kvelden så sovner jeg bare og får boka i skallen oog blir nesten sykemeldt bare av det?
Jeg tror det sier PLING på biblioteket nå bøkene mine skal leveres. Er nesten sikker på det altså!


1 kommentar:

  1. Hærlig Anna, og velkommen til blogglandet! Fikk litt dårlig samvittighet altså ..... ;) Si ifra om du fortsatt trenger hjelp!! Gleder meg til å lese bloggen og alle de flotte historiene dine etterhvert. Beppeklem

    SvarSlett